Framgångsrikt bemötande

Ett gott bemötande är inget påklistrat leende, det kommer inifrån, från engagerande medarbetare som trivs. Därför börjar ett externt bra bemötande med en god intern kommunikation. Den här föreläsningen innefattar en kreativ verktygslåda där ni också ges möjlighet att reflektera över hur ni kan utveckla ert bemötande.

  • Reflektion – vad är ett gott bemötande?
  • Inspiration – så gjorde andra
  • Utforska vem som är kunden för er
  • Vem är kunden för den som jobbar i en stödfunktion utan direkt möte med slutkunden?
  • Egen reflektion – så hade det varit att möta mig själv en vanlig dag på jobbet
  • Läran om att lyssna
  • Metoden “Maxa bemötandet” med kartläggning, insikter och utforma utmaningar.
  • Sociometriska övningar för att bygga vi-känsla i gruppen

“En sån här givande dag önskar jag att vi kunde ha fler gånger än en gång om året”
“Nu vet jag mer om hur viktigt mitt bemötande är och att det smittar till omgivningen”