Framgångsrikt bemötande

Ett framgångsrikt bemötande är inget påklistrat leende, det kommer inifrån, från engagerande medarbetare som trivs. Därför börjar ett externt bra bemötande med en god intern kommunikation och medarbetare som är engagerade ambassadörer.

Vad ger föreläsningen?

Den här föreläsningen innefattar en kreativ verktygslåda där ni också ges möjlighet att reflektera över hur ni kan utveckla ert bemötande. Utifrån övningar, arbetsdukar och föreläsningar närmar vi oss den spetsiga frågeställningen: hur hade det varit att möta mig själv en vanlig dag på jobbet?

Varför är ett gott bemötande viktigt?

Bemötande är hur vi uppträder mot kunder, mot kollegor och mot samarbetspartners. I bemötandet ingår vad vi gör, vad vi säger och vad vi utstrålar. Ett gott internt bemötande bygger team, skapar god stämning och får medarbetare att trivas. Ett bra externt bemötande skapar förtroende och är den enskilt viktigaste faktorn för en bra varumärkesupplevelse.

Ur innehållet

  • Reflektion – vad är ett gott bemötande?
  • Inspiration – så gjorde andra
  • Utforska vem som är kunden för er
  • Vem är kunden för den som jobbar i en stödfunktion utan direkt möte med slutkunden?
  • Egen reflektion – så hade det varit att möta mig själv en vanlig dag på jobbet
  • Läran om att lyssna
  • Metoden “Maxa bemötandet” med kartläggning, insikter och utforma utmaningar.
  • Sociometriska övningar för att bygga vi-känsla i gruppen

Omfattning

Föreläsningen kan anpassas från en timme till en heldag. Den passar utmärkt som en del av en konferens eller likväl som fristående utvecklingsaktivitet.

Kontakt

Hör av dig med frågor eller om du vill göra en bokning >>

“En sån här givande dag önskar jag att vi kunde ha fler gånger än en gång om året”
“Nu vet jag mer om hur viktigt mitt bemötande är och att det smittar till omgivningen”