”Här får du verktyg för att bygga en starkare organisation från inifrån och ut”
Verktyg för intern kommunikation
Vill du också bli en mästare på intern kommunikation? Då är denna verktygsutbildning något för dig. Lär dig beprövade tekniker och metoder som hjälpt hundratals andra att lyckas. På bara några dagar kommer du att ta din kommunikationsförmåga till nästa nivå och få ökad självförtroende i din professionella roll.
Vad lär du dig?
Under kursen kommer du att lära dig om strategisk intern kommunikation, budskap i förändring, kommunikativt ledarskap, kommunikatörens yrkesroll och kommunikationsplanering.
Genom att delta i verktygsutbildningen kommer du att upptäcka de tekniker som kommer att ge dig ökad självförtroende, inspiration och framgång i din professionella roll. Dessutom får du möjlighet att träna på dessa verktyg i din egen verksamhet och skapa ACTION!
Så många verktyg – så mycket kunskap!
För vem är utbildningen?
Utbildningen är speciellt utformad för dig som arbetar som kommunikatör, ledare, kommunikationschef, HR eller i en angränsande yrkesroll och vill arbeta mer medvetet och strategiskt med intern kommunikation. Du vill ha ny inspiration och kreativa verktyg kring HUR du ska få det att hända.
Tidigare deltagare ger kursen 4,7 i snitt på en femgradig skala, vilket visar på hög kvalitet och nöjda deltagare. Boka din plats idag och ta del av de verktyg och tekniker som kommer att hjälpa dig att skapa ökad handlingskraft och engagemang i din organisation.
Vi ses via Zoom
Vi ses digitalt via Zoom. Länken skickas till dig ett par veckor före genomförandet. Testa gärna att Zoom fungerar för dig så att du har tekniken på plats till kursstart. Kursen sker endast live och kommer inte att spelas in.
Antal deltagare:
Max antal per kurs är 15 deltagare. Minimum antal deltagare är 5 per kurs.
Pris:
7900 kr exkl moms. Kursavgiften faktureras i samband med att du anmäler dig.
Vad ingår?
- Två dagars digital utbildning (09-15)
- Cirka 20 verktyg för intern kommunikation som får nyttjas fritt i den egna organisationen
- En grupphandledning erbjuds några veckor efter genomförandet med syfte att omsätta insikt till handling.
Kursintyg:
Efter genomförd utbildning får alla deltagare ett personligt kursintyg som är digitalt signerat. I kursintyget framgår ditt namn, datum, innehåll och syftet med kursen.
Kurslitteratur:
Inför kursen rekommenderar jag att du köper boken ”Strategisk intern kommunikation : led organisationer med kommunikation – Häftad, Svenska, 2019” Författare: Susanne Dahlman, Mats Heide. Boken finns där böcker finns och kostar cirka 290 kr.
Nätverk:
Inför kursen bjuds du in till Anna Almbergs facebookgrupp för tidigare deltagare ”Heja intern kommunikation” där du kan fortsätta samtalet om yrkesrollen och dess utmaningar (och möjligheter).
Material och rättigheter:
I samma mejl som Zoom-länken skickar jag även ut ett själva ”Verktygslådan” till dig som pdf. Skriv ut den, gärna i färg och ha den framför dig vid kursstart. Materialet får efter genomförd utbildning användas i den egna organisationen men inte spridas vidare till tredje part. Vid all slags användning ska källhänvisning uppges: ©️Anna Almberg AB. Äganderätten, inklusive immateriella rättigheter, till kursmaterial och annat material (inklusive arbetsmetodik, modeller samt företagsspecifik kunskap och information) som skapas, tillhandahålls och presenteras i samband med utbildningen (”Materialet”) tillkommer Anna Almberg AB. Deltagaren erhåller en rätt att använda Materialet inom den egna organisationen för det syfte som uppdraget avser. Deltagaren får dock inte sprida Materialet utanför organisationen utan mitt i förväg inhämtade skriftliga godkännande. Digitala föreläsningar sker endast live och kommer inte att spelas in. Efter genomförd utbildning skickas kursmaterial ut till alla deltagare som pdf (två åhörarkopior per sida).
Avbokningsregler:
Anna Almberg AB utgår från branschstandard för öppna utbildningar. Därför gäller följande.
- Anmälan är bindande för deltagarens företag så snart Anna Almberg AB skickat bekräftelse på att deltagaren antagits på kursen. Avbokning ska alltid ske skriftligt till hej@annaalmberg.se.
- Vid avbokning 4 – 2 veckor före kursstart ska beställaren ersätta utbildningsföretaget med 50% av kursavgiften.
- Vid avbokning 2 – 0 veckor före kursstart ska beställaren ersätta utbildningsföretaget med 100% av kursavgiften.
- Vid förhinder kan platsen överlåtas till annan i samma företag efter samråd med utbildningsföretaget.
- Utbildningsföretaget. (Anna Almberg AB) har rätt att ställa in en kurs varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättningar därutöver utbetalas ej.