Gratis kommunikationsverktyg och fina rabatter på vårens verktygsutbildningar!

Författare:

Här kommer gratis kommunikationsverktyg och fina rabatter på vårens verktygsutbildningar! Det är att något inte stämmer i arbetslivet och jag vill försöka förbättra det. Känner du igen dig i stigande ohälsotal, dåligt engagemang och stress? Bristande intern kommunikation är tyvärr en del av problemet. Människor är det viktigaste kapitalet som finns och intern kommunikationen avgör den externa framgången. 

Vi har ett arbetsliv att förbättra!

Mitt mantra är att kraften kommer inifrån. Det finns ett kall i mig, en slags eld som jag vill sprida till fler! Vi har bara ett liv och således också ett arbetsliv och jag vill att vi ska ha det bra. Jag tycker att vi på många sätt gått vilse. Varför gör vi det vi gör? För vems skull skriver vi strategiska planer som ingen förstår och sällan läser? Varför initierar vi förändringar där vi glömmer bort att involvera de som ska förändra sig? Varför letar vi ständigt efter förbättringar till priset att vi inte ser varandra och inte bekräftar det som redan fungerar bra? Varför lägger vi åtskilliga miljoner på externa kreativa reklamkampanjer samtidigt som vi glömmer att utveckla interna sunda värderingar och en god kultur? Är det ett kortsiktigt tänkande som är felet? Att allt handlar om svarta siffror på sista raden, varje kvartal? Eller är det okunskap? Jag vet inte helt och fullt själv. Speciellt inte eftersom att det gång på gång visar sig att företag och organisationer som mår bra internt långsiktigt blir framgångsrika.

Människor behöver information för att kunna ta ansvar. Och den som känner ansvar blir per automatik mer engagerad. Att vara engagerad och att känna sig sedd och hörd är parametrar för minskad stress och ökat välmående. Därför är intern kommunikation avgörande för att minska sjukskrivningstalen och skapa sunda arbetsplatser. 

Recept för att lyckas

Så här på uppstarten av den nya terminen vill jag bjuda på några gratis kommunikationsverktyg som får får er att lyckas bättre. Jag vill också slå ett slag för att jag i vår fortsätter jag min populära verktygsutbildning i intern kommunikation. En kreativ och lustfylld utbildning som ger inspiration och verktyg för att skapa ACTION i medarbetarengagemang. Boka en tredagars digital utbildning (spritt under fem veckor) som ger kreativa idéer, konkreta verktyg, inspiration och stort värde för kommunikatören, ledaren och arbetsgivaren. Här kommer gratis kommunikationsverktyg och fina rabatter på vårens verktygsutbildningar!

Vårens två kurser: 

  • Tisdag 8 februari + onsdag 9 februari + torsdag 17 mars 2022
  • Tisdag 3 maj + Onsdag 4 maj + Tisdag 31 maj 2022

Använd koden VERKTYGÄRBÄST vid bokning så får du 20 % rabatt.  Rabatterat pris är 7920 kr exkl. moms. Få platser kvar. Erbjudandet gäller fram till 31 januari. En mer prisvärd utbildning med så mycket innehåll är svår att hitta på marknaden. 

Gratis kommunikationsverktyg – mycket nöje!

Skapa ett strategislott: Strategislottet används för att visa på nyttan med att förenkla den strategiska planen. Hur många strategiska planer finns inte där ute som ingen läser? Det är viktigt att planen är ”spårbar” med det menas att det ska gå att följa hur målen tar er närmare visionen och strategierna tar er till målen och hur var och en ska bidra, och så vidare.

Klicka på verktyget för att ladda ner det.

Budskapsmodellen används för att påminna ledare om att förklara varför vid beslut och förändringar, berätta om vikten av att bjuda in till dialog och vara transparent med de egna känslorna.

Klicka på verktyget för att ladda ner det.

Skapa ett internt kommunikationsband: Alla i en organisation har ett uttalad ansvar för kommunikation. Att vara duktig på kommunikation är en central kompetens, oavsett roll. Det är kommunikation som gör att vi kan samarbeta, få starka relationer och det är kommunikation som skapar förtroende hos den som vi finns till för.  Alla roller behöver bidra med ett kommunikativt ansvarstagande för att ”ljuv musik ska uppstå”.

Klicka på verktyget för att ladda ner det.

Visa löken om du behöver övertyga någon om betydelsen av intern kommunikation: Allt börjar i den strategiska planen och får sedan effekter hela vägen i kundmötet och varumärkesupplevelsen.

* Vid all slags användning ska källhänvisning uppges: ©️Anna Almberg AB. Äganderätten, inklusive immateriella rättigheter, (inklusive arbetsmetodik, modeller samt företagsspecifik kunskap och information) som skapas, tillhandahålls och presenteras tillkommer Anna Almberg AB. Vid tveksamhet om materialets användning uppmanas beställaren att kontakta Anna Almberg.