Ny öppen utbildning: Verktyg för interna kommunikatörer

Författare:

Under 2021 planerar jag för att starta en egen öppen utbildning som riktar sig till yrkesverksamma kommunikatörer som behöver nya idéer och inspiration i sitt arbete. En av mina styrkor är att jag med stor passion kan ge argument om VARFÖR intern kommunikation är så viktigt. En annan styrka är att jag använder mitt konstnärskap för att skapa enkla, pedagogiska och grafiskt inbjudande verktyg, metoder och tankemodeller som sammantaget ger svar på HUR en kommunikatör kan jobba för att få fart på den interna kommunikationen. Målet är att alla som varit på på utbildningen känner “wow vad kul det är med intern kommunikation och nu vill jag gå gem och skapa förbättringar på en gång”.

  • Datum: Kommer snart 
  • Hur: Digitalt via ZOOM
  • Omfattning: Två halvdagar efter varandra
  • Ur innehållet: Verktyg som skapar ett mer strategiskt internt kommunikationsarbete. Jag håller på att utveckla ett helt “periodiskt system” men verktyg för kommunikatörer. Tex, kanalstrategier, mötestips, läran om att lyssna, tips för möteskvalitet, strategier för ett engagerande innehåll, coacha chefer och mall för att formulera kommunikatörens erbjudande till verksamheten.

Låter det intressant: Anmäl ditt intresse till hej@annaalmberg.se så låter jag dig veta när jag satt datum och det går att anmäla sig.