Är det för tidigt att önska god jul redan nu? 

Kanske. Men jag gör det ändå. Framför allt vill jag säga tack. Tack för att jag får förtroendet att utbilda er, träffa er och stå på era scener. Tack för att jag får möjlighet att påverka världen till något bättre – till starkare relationer, bättre vi-känsla och mer snällhet....

Läs hela inlägget

Var snäll med dig själv och andra

När vi nu tar oss an en ny termin, vill jag påminna om det som verkligen betyder något: att vara snäll mot sig själv och andra. Det är gemenskap och omtanke som skapar en starkare vi-känsla och ett bättre arbetsliv. Att stanna av och se varandra, att lyssna, att...

Läs hela inlägget

Välj utveckling istället för känslan av konkurrens

Sommarreflektion ❤️ Till dig som är företagare, föreläsare, konsult, rådgivare. Till mina konkurrenter… eller vänta nu… jag kallar er för mina kollegor. Att vara ensam företagare i 15 år har gett mig många insikter, men en av de viktigaste är denna: rädsla för konkurrens är ofta en känsla som...

Läs hela inlägget

Det bästa du kan ge din arbetsplats är en ökad vi-känsla

Idag vill jag berätta om min allra mest bokade satsning. ”Vi-känsla – gör varandra bra”. Det är inte en renodlad föreläsning. Det är inte en renodlad workshop. Det här är både och. Jag blandar det bästa jag har, verktyg, grupputveckling, kreativitet och inspiration. Och vet ni: Det finns inget...

Läs hela inlägget

SAMBANDSKEDJAN 2.0 

En beskrivning av några av fördelarna med effektiv intern kommunikation inom en organisation. 1. BRA INTERN KOMMUNIKATION: Effektiv intern kommunikation säkerställer att alla medarbetare är informerade om företagets mål, nyheter och förändringar. Detta skapar en öppen och transparent arbetsmiljö.  TYPISKA TECKEN: Ökad förståelse för företagets mål och riktningar bland medarbetarna. Fätroende...

Läs hela inlägget

I en värld där du kan vara vad som helst, var snäll

Att ”lovebomba” varandra på arbetsplatsen, det vill säga att regelbundet visa uppskattning och erkännande för kollegors arbete och insatser, är kraftfullt! Men har ofta gör vi det?  ”Vadå lovebombing?” kanske du tänker. Jag menar helt enkelt att lyfta upp styrkorna hos varandra. ”Låt inte snälla ord och handlingar fastna...

Läs hela inlägget

Är skylten i pannan tänd?

Ett varumärke är inte vad du säger att det är. Det är vad kunderna säger att det är. Det är kunder och omvärlden som definierar varumärket, utifrån vad det utstrålar. I varje medarbetare finns en möjlig ambassadör för hela varumärket och allt avgörs i ”sanningens ögonblick”. Det vill säga, när medarbetaren möter kunden. Varje...

Läs hela inlägget
1 2 3 10